Мета: поширити знання про новітні технології,
навчально–виховний процес будувати відповідно до потреб особистості та
індивідуальних можливостей учнів.
Форма проведення: «круглий стіл»
Для обміну думками під час
обговорення того чи іншого питання
проводимо педагогічну раду у формі «круглого столу». Під час такої
педради кожен вчитель виступає з
особистим баченням вирішення конкретної проблеми, ділиться своїм досвідом, практичними
здобутками з колегами.
1. Інформація про стан виконання рішення
попереднього засідання.
2. Доповідь директора Берданової В.О.
«Інноваційно-освітні технології для формування навчально-пізнавальної та
дослідницької компетентностей учнів. Втілення проблеми району в НВК
3. Виступи членів творчих груп учителів.
4. Психологічні особливості учнів початкових і
середніх класів. Рекомендації вчителям (практичний психолог).
Методи контролю
Спостереження,
бесіда, тестування, вивчення поурочних планів, шкільної
документації, анкетування, творчі звіти вчителів, усна перевірка знань учнів та
результатів роботи вчителів НВК.
Проблема району: «Застосування сучасних
інноваційно -освітніх технологій для
формування навчально - пізнавальної та дослідницької компетентностей
учнів».
Проблема НВК: «Застосування сучасних
інноваційно -освітніх технологій для
формування навчально - пізнавальної та дослідницької компетентностей
учнів».
Якщо учень у школі не навчився сам
нічого творити, то в житті він завжди буде тільки наслідувати, копіювати,
оскільки мало таких, які б навчившись копіювати вміли зробити самостійний
додаток до цих відомостей.
Л. Толстой.
В освіті відбувається
зміщення акцентів із засвоєння знань на формування компетентностей. Головним
стає особистісно орієнтоване навчання, що забезпечує виховання
конкурентноспроможного випускника,
дозволяє забезпечити успішну працю учнів, підготувати дитину до подальшого навчання, навчити
успішно взаємодіяти та співпрацювати, жити в гармонії із собою і, звичайно,
зберегти при цьому здоров’я.
Метою освіти ХХІ століття є формування
вільної, творчої людини, яка саморозвивається і самовдосконалюється.
Діяльність колективу Божківського НВК
спрямована на пошук шляхів, що приведуть до підвищення якості системи
освіти. Візьмемо технологію
індивідуалізованого навчання. Така організація навчального процесу, за якої
індивідуальний підхід та індивідуальна форма навчання пріоритетні. Вона
передбачає проектування педагогічної діяльності на основі індивідуальних
якостей дитини (потреб, інтересів,
здібностей, інтелекту.)
Метою інтелекту освіти ХХІ століття є
формування вільної, творчої людини, яка сама розвивається і вдосконалюється.
Зміст освіти розрахований
на середнього учня, що закріплено державним стандартом. Час, що витрачається
кожним учнем на засвоєння певного обсягу навчальної інформації, не збігається
із середнім, відведеним офіційним
навчальним планом.
Подолання цього протиріччя
– основна мета технології індивідуалізації навчання, яка включає в себе
всеохоплюючу систему загальнолюдських цінностей, що виступають фундаментом
побудови продуктивного життя,
демократичної цивілізації та вільного ринку.
На перший план висувається чесність
,цілісність характеру. Прямота,
старанність і особиста відповідальність. Шістдесят головних рис характеру,
серед яких відвага, постійність, рішучість, наполегливість, співчуття,
терпимість та інші – описані й представлені таким чином, щоб впливати на життя
кожного учня .Незалежно від того, легко чи швидко засвоює матеріал учень,
процес навчання буде йти в темпі, який
відповідає здібностям дитини .Ця важлива
особистість трактується школою
завтрашнього дня як індивідуалізація
процесу навчання. Програма побудована таким чином , щоб взаємодіяти з
учнем на рівні вже наявної в нього підготовки та здатності вчитися з більшою чи
меншою швидкістю. При такій системі освіта
«підлаштовується» під неповторні
особливості учня.
Кожній дитині дається можливість вивчати таку кількість матеріалу,
яку вона зможе засвоїти. Відповідно до здібностей, можна вчитися з
меншою або більшою швидкістю.
Завдяки
використанню інноваційних технологій
спостерігається зростання зацікавленості учнів, підвищується мотивація
до вивчення предметів, можна говорити
про позитивну динаміку з успішності в середньому по школі.
Сучасний учитель зобов’язаний уміти
працювати з новітніми засобами хоча б заради того, щоб забезпечити одне з
найголовніших прав – право на якісну освіту.
Аналіз роботи
педколективу Божківського НВК
Історія України як
навчальна дисципліна дозволяє поглибити знання учнів з минулого своєї
Батьківщини, від початків історичного
буття і до сучасності, підвищити рівень їхньої загальнокультурної освіти, забезпечує орієнтацію в складному історичному
просторі, формує світогляд .Для більш
повного освоєння учнями курсу, поглибленого вивчення окремого історичного
матеріалу використовуються вчителями історії Матушко Н. І , Пантюховую
Т.М., різні форми занять, які обираються в кожному розділі довільно:
уроки – лекції, наукові доповіді,
тематичні огляди, співбесіди, тощо.
Відомо, що найкраща, найретельніша
програма відстає від живого життя, від
нових досліджень, які постійно
з’являються. Тому вона і націлює
вчителів й учнів на самостійне стеження за новими виданнями класичної
історичної спадщини, періодикою, довідниковою літературою
Активно ведеться робота з підготовки науково – пошукових
робіт для захисту в МАН вч. Пантюховую Т.М.
Упровадження елементів проблемно – пошукового
навчання з використанням інформаційно – комунікаційних технологій дає вчителям
Матушко Н.І., Пантюховій Т.М. можливість
розв’язувати найскладніші завдання сучасної дидактики.
Особливий інтерес в учнів 9 класу викликає
курс « Правознавство» вч. Бабич. Адже в
сучасних умовах розбудови правової
системи України, що базується на гарантіях прав людини, важливим є підняття на
необхідний рівень правосвідомості та правової культури підростаючого покоління.
Слід відзначити, що вчителька біології Васюкова Н.М. в своїй роботі
усвідомлює, що для досягнення високих результатів у навчанні, необхідно
застосовувати підхід до навчання на індивідуально суб’єктивному рівні, оскільки
немає дитини подібної до інших. Кожна має властиві їй здібності, темперамент,
характер, мотивацію, регуляцію дій, досвід тощо. Опановані й нові прийоми науково – дослідницької
діяльності учнів, про що свідчать успіхи учнів НВК, які посіли призові місця на
олімпіадах та науково – практичних конференціях МАН з природничих предметів.
Таким чином, можна відзначити підвищення рівня отриманих учнями практичних
навичок, знань та їх застосування на
практиці, розширення можливостей та реалізації власних здібностей учнів.
Тобто диференціація навчання безумовно допомагає учням
усвідомити власну перевагу в пізнавальній сфері, а згодом і в професійній.
Учитель англійської мови Васько В.В. до
занять готується відповідально. Використовує роз даткові та дидактичні
матеріали. Достатньо уваги приділяє розвитку вмінь і навичок читання,
урізноманітнює початок уроку, проводячи лексичну роботу чи фонетичну
хвилинку.
Учителі української мови та літератури
Скрипник Т.І., Дейнека Г.А. усвідомлюють завдання, які сьогодні поставлені
перед НВК , і працюють на кінцевий результат – формування освіченої, творчої
особистості, здатної жити і працювати у ХХІ столітті . Учитель вищої категорії
- Скрипник Т.І. на своїх уроках
впроваджує сучасні технології в тісному зв’язку з
набутим досвідом, залучає учнів до участі в різноманітних конкурсах,
олімпіадах, конкурсах МАН.
Учитель вищої категорії – Дейнека Г.А.
виявляє високий рівень професійної майстерності. Вона прищеплює учням інтерес
до вивчення української мови, літератури .Використовує можливості нетрадиційних
уроків у формі колективної гри. На її
уроках знаходить відображення триєдина мета навчання, бо гра дозволяє
легко та швидко повторити й закріпити вивчений матеріал, розвиває логічне
мислення, виховує учнів у дусі колективізму. Вчитель працює над проблемою
стилістичної грамотності учнівських творів, зокрема учнів 10 класу, і вважає,
що виділення стилістичних помилок серед мовних недоліків дає змогу глибше
опрацювати стилістичні засоби української мови.
Учитель географії Аніскова Н.С. у своїй роботі
застосовує активні форми навчання:
шкільні лекції, семінари, диспути, конференції. Її уроки емоційні,
відрізняються мовною культурою, точністю, доступністю, що спонукає учнів
слідкувати за своєю мовою, виразністю.
Наталія Сергіївна працює над умінням учнів формувати й висловлювати свою думку, робити висновки,
висловлювати свої власні враження.
Розвиваючи науково – методичну проблему вчителька хімії Вусик Н.Д. посилену увагу приділяє кожному учневі,
створює найсприятливіші умови для навчання, виховання, розвитку, врахує
індивідуальні нахили кожного учня .Велику увагу Наталія Дмитрівна приділяє на
ліквідацію помилок, які учні припускають у визначенні ступеня окислення, під час розв’язування
задач і написання хімічних рівнянь у повній і скороченій формах, при здійсненні
хімічних перетворень.
Уроки вчителя фізики Іваніни Ю.М.
відзначаються логічною послідовністю, чіткістю. доказовістю. Велику увагу він приділяє формуванню
експериментально – практичних умінь і навичок
під час лабораторних, практичних
занять .Учитель володіє оригінальними методичними прийомами, що активізують
мислення, діяльність учнів. Застосовує на уроках методи проблемного викладу
матеріалу. Кабінет фізики став справжньою творчою лабораторією. Зібрано
матеріал для всіх розділів у повному обсязі.
На уроках математики вчителі Шубіна І.Г. і Біда В.В. ефективно поєднують словесні, наочні та
практичні методи навчання, використовується класна дошка, кабінет інформатики. На уроках математики у
вчителів переважає творчий
характер учнівської пізнавальної діяльності .Вчителька Шубіна І.Г. впроваджує
завдання пошукового характеру, розвиває навички самостійної роботи,
вміння логічно обгрунтовувати свою думку й доводити її правильність,
самостійність суджень і висновків. Результативною є робота з підготовки учнів
до І-ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з математики. Значних успіхів досягли
учні у Всеукраїнському конкурсі –
захисті МАН, у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру».
На уроках математики
у5-класі Біда В.В. звертає увагу на розуміння й осмислення
виконуваних операцій. Велику роботу
проводить учитель з учнями й вчителями по освоєнню комп’ютерної техніки.
Любить грати в ігри, тому учні чекають нагоди пограти з ним в ігри. На
уроках інформатики учитель
запроваджує елементи інтерактивних технологій у власній педагогічній практиці:
захист учнями власних програм,
інтегровані уроки з фізикою, .учитель забезпечує засвоєння основних понять,
передбачених програмою з формування програмою з формування практичних умінь і навичок, створення презентацій.
На уроках англійської мови Васько В. В.
приділяє увагу розвитку мовленнєвих навичок в учнів, намагається створити
ситуації на уроках, у яких школярі висловлюють свої думки за темою заняття. Але
мовна діяльність учнів має рецептивний характер, коли учні оперують лексичним і
граматичним матеріалом на рівні слова. (4 – 6кл.).
Уроки етика не є
спеціальним філософським курсом. Це уроки,
які проводить, Сіренко Л. М.. є уроками виховання, заняття з практичного застосування норм моралі,
етикету в повсякденному житті. Учитель ставить перед собою завдання розвивати
вміння, навички, моделі поведінки, створювати
такі умови на уроках, щоб діти усвідомили цінності і принципи, на
яких базується мораль суспільства і взаємини між людьми шляхом систематичного навчання із
застосуванням інтерактивних методик (рольові ігри, позиції, відкритий мікрофон)
У 5 класі
вчитель опрацьовує такі фундаментальні категорії, як мораль, добро, зло,
совість, щастя, дружба. У 6класі поглиблює вивчення філософсько – етичних категорій .Саме тому на
уроках етики запроваджуються між предметні зв’язки (література. Історія,
образотворче мистецтво).
Під час перевірки
з’ясовано, що система роботи психолога Берданової В. І. побудована на співпраці
психолога, вчителя, учня і його родини. Систематично психолог проводить анкетування
учнів, яке допомагає розкрити особистість, її поведінку, мотивацію,
спрямованість, здібності та інтереси.
Проведені анкетування « Чи знаєте ви свою дитину?», «Чи знаєте ви
інтереси своєї дитини?», «Моя школа.»
допомогли розширити батькам психологічний світогляд, зацікавитися внутрішнім
світом своєї дитини, тісно пов’язаним із життям сім’ї.
Учитель трудового навчання
Роспірко О.Г. приділяє увагу створенню відповідних умов для навчання, виховання, розвитку учнів, обов’язково враховуючи їхні індивідуальні нахили, здібності,
звертається увага на розуміння й осмислення виконуючих операцій.
Бібліотека є структурним підрозділом НВК, який здійснює бібліотечно –
інформаційне, культурно – просвітницьке
забезпечення навчально – виховного процесу. Свою роботу вона організовує
спільно з педагогічним колективом відповідно до планів роботи і регламентуючої
документації. Протягом поточного навчального Наталія Григорівна постійно
розширювала бібліотечно – інформаційні послуги на основі вдосконалення традиційних
і засвоєння нових бібліотечних форм і методів роботи, уведення в роботу
новітніх технологій.
Відвідуючи уроки вчителів початкових класів
Губренюк Т.Л., Філюшко С.С., Черепанової
Н.М., Дмитренко Т.П., слід зазначити, що всі вони сумлінно ставляться до
ведення уроків: мають конспекти, додатковий матеріал, використовують на уроках
різні види та методи роботи, а також загадки, фразеологічні звороти, крилаті
вислови, висловлювання українських письменників, особливо на уроках з розвитку
мовлення, що дозволяє розширити словниковий запас, збагатити мову учнів
літературними словами.
Учитель
початкових класів Губренюк Т.Л. розвиває та формує ціннісне ставлення
учнів до власного здоров’я, зокрема на уроках «Основи здоров’я» на теми:
«Складові здоров’я. Чинники здоров’я. Гуманне ставлення до людей, які мають
проблеми зі здоров’ям».
На уроках проводиться як
мовленнєва, так і змістовна робота: використовуються аудіювання, говоріння, читання мовчки та вголос.
В усіх класах працюють
гуртки, позакласні заходи, присвячені традиціям та звичаям українського народу,
підвищуючи цим в учнів рівень любові та
шанобливого ставлення до української мови і звичаїв свого народу.
Уроки образотворчого
мистецтва проводить вч. Долягіна
Н.Д. Учитель навчає учнів
спостережливості прищеплює милування природою, рослинами, тваринами, викладання
пов’язує з історичним минулим, видатними художниками, епохами тощо.
В основу викладання музики
вчителем Роспірко О.В. покладено концепцію музичного виховання школярів на
основі української національної культури та педагогічні ідеї Д, Кабалевського.
Важливий елемент її уроків – це хоровий спів.
Викладання фізичної
культури в НВК здійснює вчитель фізкультури Козка С. М. Уроки відзначаються різноманітністю
змісту, вибором раціональних методів і форм організації діяльності школярів
.Основною формою контролю рівня навчальних досягнень учнів на уроках
фізкультури є комплексне оцінювання знань, техніки виконання рухової дії. Метою
кожного уроку є формування в учнів стійкої мотивації до збереження та зміцнення
свого здоров’я.
Поради
План роботи МО над
проблемою «Застосування сучасних інноваційно-освітніх технологій для формування навчально-пізнавальної та
дослідницької компетентностей учнів»
|
№
|
Назва
заходу
|
термін
|
Відповідальні
|
|
1
|
Аналіз
теоретичного аспекту інноваційно-освітніх технологій для формування навчально-пізнавальної та
дослідницької компетентностей учнів (вивчення літератури, розробка методичних
рекомендацій.
Підготовка
матеріалів на виставку «Інновації у навчанні».
|
грудень
|
Голова
|
|
2
|
Показ
уроків учителями МО із застосуванням інновацій.
Виставка
– огляд «Інновації у навчанні».
|
січень
|
Члени МО
|
|
3
|
Застосування
елементів інтерактивного навчання на уроках
Відвідування
уроків учителями, які мають звання та вищу категорію
|
лютий
|
Члени
МО
|
|
4
|
Планування
заходів і визначення завдань МО
щодо впровадження інноваційних
технологій.
Організація
семінару із зазначеної проблеми.
|
квітень
|
Голова
|
Робота над проектом рішення педагогічної ради.
Обговорення даного питання відбувається на нараді,
ініціативною групою розробляється проект рішення педагогічної ради.
Зачитується. Члени педради мають можливість внести доповнення, зміни,
уточнення.
Отже, якщо немає доповнень, пропонується затвердити проект
рішення вцілому.
Голова педради
Секретар
Немає коментарів:
Дописати коментар